0

Uw winkelwagen is leeg

Totaal: €0,00

Geen producten gevonden...

  • Marinoë Zeesla vlokken
Zeesla is een groene, transparante alg die groeit in een beschutte omgeving die rijk is aan voedingsstoffen. De zeesla hecht zich aan rotsen dmv een kleine hechtwortel. Het wier groeit het hele jaar aan de kust van Finistere (Frans departement, Breta...

€5,45

Incl. btw
Artikelnummer: AL5001
EAN: 3565840403505
Beschikbaarheid: Op voorraad
Levertijd: 1-2 dagen
Merk: Marinoë

Zeesla vlokken BIO van Marinoë
Inhoud:
30 gram

Gebruik deze Zeesla vlokken BIO als specerij om extra smaak te geven aan o.a. warme en koude sauzen, vis- en schaaldier gerechten en barbecues. Voeg het aan het eind van de bereiding toe.

Zeesla is een groene, transparante alg die groeit in een beschutte omgeving die rijk is aan voedingsstoffen. De zeesla hecht zich aan rotsen dmv een kleine hechtwortel. het wier groeit het hele jaar aan de kust van Finistere (Frans departement, Bretagne), en wordt vooral geoogst in de lente, een jaargetijde waarin de zeesla erg mals is. Vers en gezouten smaakt het perfect bij een salade en/of rauwkost. In kleine stukjes gesneden kan het toegevoegd worden aan sauzen, aardappelen, vinaigrettes, en alle gerechten waarin vis en schelp- of schaaldieren zijn verwerkt.

Ulva Lactuca is een van de wieren die de meeste mineralen bevat. Er zit ongeveer 25 keer meer calcium in dan in gewone kropsla, en 30 keer meer ijzer dan in spinazie. IJzer is nodig voor het goed functioneren van ons lichaam omdat het betrokken is bij talrijke enzymatische reacties, voor het transport van zuurstof, voor de opname van zuurstof in de cellen etc.

Zeesla bevat een hoog gehalte aan vezels die helpen om de spijsvertering en stoelgang te verbeteren.

Het heeft een laag vetgehalte en bevat vooral de meervoudig onverzadigde vetzuren die essentieel zijn voor ons functioneren (omega 3 vetzuren, EPA)

In zeesla zitten ook veel antioxidanten, evenals vitaminen (zoals provitamine A, B1, C, B5).

Ingrediënten
100% Zeewier (ulva lactuca).

Allergenen
Kan sporen van schaal- en weekdieren bevatten

Voedingswaarden per 100 g:
Energie:  132 kcal/533 kJ,
Vet: 1,8 g (waarvan verzadigd 0,54 g)
Koolhydraten: 12,7 g (waarvan suiker 4,8 g)      
Vezels: 35,1 g
Eiwit: 16,3 g         
Zout: 5,1 g

Overige voedingswaarden (100 g droog)
Mineralen 14 à 39 g
Calcium 900 à 5600 mg
Magnesium 1800 à 7500 mg
Jodium 2 à 30 mg
IJzer 55 à 300 mg
Eiwit 8 à 33 g
Vet 0,4 à 5,8 g
Koolhydraten 41 à 60 g

Herkomst: Frankrijk

Tips a la Rineke

Een prachtige manier om brood een flinke toegevoelgde waarde te geven aan mineralen en jodium: groentebrood >

Maar maak ook eens deze heerlijke bloemkoolsoep. In plaats van Kombu doe je er op het laatst de zeesla door: bloemkool-kombu-soep >

Strooi het ook gewoon eens over een salade.

 

Bewaren: Bij kamertemperatuur, afgesloten in het donker bewaren

0 sterren gebaseerd op 0 beoordelingen